12 Haziran 2008 Perşembe

KURDELEDEN ÇİÇEK


Kurdeleyi örerek çiçek yaptım. Çok amaçlı kullanıma uygun, son zamanlarda moda olan "kuru dal süsleme"de kullanılabilir, birer sap yapılarak vazoları süsleyebilir, ev dekorasyonunda, ya da broş olarak kullanılabilir. Hatta nikah şekeri ya da bebek şekeri bile yapılabilir. Pırıl pırıl renkleri ile kurdeleler, çiçek yapımına çok uygun.

Kurdele çiçek yapımı:
Çiçek için, tığ ile, önce 4 zincir çekip, birleştirdim.6 sıkı iğne yaptım. Üst sıraya geçip tekrar 6 sıkı iğne yaptım. Sonraki sıralarda her deliğe iki sıkı iğne yaparak istediğim büyüklüğe gelince, 5 taç yaprak olacak şekilde orantılayıp, 5 defa, 5 zincir çekip, batarak, taç yaprakların ilk aşamasını yaptım. Sonraki sırada, 5 zincir çekip, batıp, oluşturduğum boşlukların her birine 5 dolgu yaptım. En son olarak birleştirerek bitirdim.

Yaprak için, 7-8 zincir çektim. Her bir zincir deliğinin üzerine birer dolgu yaptım. Son zincir deliğini boş bırakarak geri dönüp, tekrar her dolgu deliğinin üzerine birer dolgu daha yaptım ve bitirdim. Son olarak ta yaprağı, çiçeğe monte ettim.

Hiç yorum yok: