24 Şubat 2009 Salı

RAFADAN

Yumurta örelim mi ? Yeni başlayanlar için çok uygun, kolay bir model bu. Umarım tarif anlaşılır olmuştur, yazının altında toplu tarifi de bulabilirsiniz.

Önce 3 zincir çekiyoruz.
- 2. zincir deliğinin içine 5 sık iğne yapıyoruz.

- 5 sık iğneden sonra, her deliğe 2 sık iğne yapıyoruz, toplam 10 sık iğne oluyor, tam burayı farklı renkte bir ip ile sıra bitimi olarak işaretliyoruz.Her sıra bitiminde, bu işaretin yerini değiştireceğiz.

- işarete gelinceye kadar 15 sık iğne yapıyoruz, yani 1e1 ve 1e2 şeklinde arttıracağız.işaret ipini değiştiriyoruz.

- 15 sık iğne daha yapıyoruz, bitiminde yine işaret ipimizin yerini son geldiğimiz noktaya takıyoruz.

-Bu sırada işaretli yere kadar toplam 20 sık iğne yapıyoruz. İşaret ipini yine değiştiriyoruz.

--Bu sırada 25 sık iğne yapıyoruz.

Tam 7 sıra bu şekilde 25 sık iğne örüyoruz.

-7 sıra ördükten sonra, bu sırada 20 sık iğne yapıyoruz.

Bu aşamada, isterseniz yumurtanıza yüz ifadesi işleyebilirsiniz.
Ve eksiltmeye devam ediyoruz.

-15 sık iğne

-Yine 15 sık iğne
-Yumurtamıza elyafları doldurma zamanı, içini iyice dolduruyoruz ki, kalıp gibi dursun.

-10 sık iğne

-Ve son olarak birer deliği atlaya atlaya sık iğne yapmaya devam ediyoruz, böylece daralarak, yumurtamız bitiyor, sonunda düğüm atarak yumurtamızı tamamlıyoruz.

Toplu halde tarif etmek gerekirse,

1. sıra: 3 zincir

2. sıra: 5 sık iğne

3. sıra: 10 sık iğne

4. sıra: 15 sık iğne

5. sıra: 15 sık iğne

6. sıra: 20 sık iğne

7. sıra: 25 sık iğne

8-14. sıra: 25 sık iğne

15. sıra: 20 sık iğne ( yüz ifadesi işlenecek)

16. sıra: 15 sık iğne

17. sıra: 15 sık iğne ( elyaf dolduruyoruz)

18. sıra: 10 sık iğne

19. sıra: 5 sık iğne

Merserize ip kullanmanızı öneririm, tüylenmemesi açısından. Benim kullandıklarım, Nako pırlanta (Ayşe'nin önerisi ile kullanmaya başladım) ve renklerini çok beğendiğim kartopu yazgülü. Tığ olarak, fotolarda gördüğünüz sarı tığı kullanıyorum, numarası silinmiş ancak tuhafiyelerdeki renkler standart oluyor, yani tüm sarı tığlar aynı kalınlıkta olmalı. Kullandığınız ipin üzerinde mutlaka uygun şiş ve tığ nosu yazar, ona uygun tığ kullanmalısınız.

Tığ dersi gerekiyorsa bu sitenin videolarından da faydalanabilirsiniz.

39 yorum:

beyaz mendil dedi ki...

Bunlar çok güzel,dün gazetenin birisinin ekinde bu oyuncakların çok istek aldığı yazıyordu.Ellerinize sağlık.Çok güzeller.

_irm_ dedi ki...

çok çok çok teşekkürler bu paylaşım için.çok güzel resimlemişsiniz.benim gibi yeni başlayanlar ve başlamak isteyenler için gerçekten kolay bir yöntem =)

GeCe dedi ki...

ne güzel anlatmışsın çok tatlı gülmüş

Paşa dedi ki...

oh ne güsel olmuş...elinize sağlık

Unknown dedi ki...

HAY ÇOK YAŞA,ŞİMDİ DAHA GÜZEL OLDU BLOG UN.HEM GÖRSEL HEMDE BİLGİ VERİCİ.ELLERİNE SAĞLIK.SATIR SATIR OKUDUM ÇOK ANLAŞILIR OLMUŞ.

cigdemonur2 dedi ki...

ayrıntılı anlatım için teşekkürler...

karamel mutfak dedi ki...

canım benim çok teşekkür ederim başlangıç için bana iyi bi kurs olacak sanırım.

zehra dedi ki...

ay ay cok seker olmus bunlar ellerinize saglik

cicibici bişeyler dedi ki...

Yumurtalar çok şirin olmuş,değişik renklerde yapmışsın,çok hoş!yapımıda çok eğlencelidir sanırım.Ellerine sağlık,sevgiler.

serencam dedi ki...

Betül çok muntazam çıkıyor ellerine sağlık..Bıcır bıcır yumurta bunlar..

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

Betül,
Çok güzel anlatmışsın. Görseller olunca yeni başlayanlar için çok faydalı oluyor gerçekten. Ellerine sağlık. Sevgiler.

nrhnmrl dedi ki...

gıt gıt gıdiaaak yumurtam sıcaaak inanmazsan gelde baaak diye birşey söylerdik küçükken o geldi aklıma ellerinize sağlık :=)

Unknown dedi ki...

Böyle anlatılınca insanın öresi geliyor valla, ellerine sağlık.

SMİLENA dedi ki...

çok güzel olmuş yumurtalar.açıklama için de teşekkürler..

Merve dedi ki...

eline sağlık gene döktürmüşsün canım ;)

şirinem dedi ki...

ellerine sağlık betülcüm çok güzel anlatmışsın teşekkür ederim başarılar

Adsız dedi ki...

Bildiklerini paylaşan bloglara bayılıyorum.İyi ki varsınız yahu.
Çok güzel anlatmışsın.
Ne tür ip ve kaç no tığ kullandığını öğrenmek isterim.
İyi akşamlar sevgiler.

Adsız dedi ki...

selamlar...blogunuzu uzun zamandır takip ediyorum çok güzel şeyler yapıyorsunuz... hemen sık kullanılanlara ekliyorum... kullandığınız ip türü ve tığ no nedir acaba?

Betül dedi ki...

@örgüknit,

@baharın elleri,

teşekkür ederim,
tığ ve ip ile ilgili yazıya ekledim ancak buradan da yazıyorum.Merserize ip kullanmanızı öneririm, tüylenmemesi açısından. Benim kullandıklarım, Nako pırlanta ve renklerini çok beğendiğim kartopu yazgülü. Tığ olarak, fotolarda gördüğünüz sarı tığı kullanıyorum, numarası silinmiş ancak tuhafiyelerdeki renkler standart oluyor, yani tüm sarı tığlar aynı kalınlıkta olmalı. Kullandığınız ipin üzerinde mutlaka uygun şiş ve tığ nosu yazar, ona uygun tığ kullanmalısınız.

herşeyden azıcık dedi ki...

Ellerine sağlık ayrıca yapılışı için çok teşekkürler.En yakın zamanda ben de yapmaya çalışacağım.Öptüm.

gksk dedi ki...

örgü işinden hiç anlamam ama bunları görünce hayran kaldım hemen bu akşam denyicem yumurta yapmayı
ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar

edaca dedi ki...

sahane olmus sablonun ellerıne saglık sen bu ısıde kaptın masallah bacım asıl sen becerıklı ve akıllı gadunsun :P

kocaman sevgıler ayrıca anlatım ıcın tsk mutlaka denıcem öptum sekerım :)

Unknown dedi ki...

selam:)
betüşcüğüm çok güzel anlatmışsın ellerine sağlık harika oyuncaklar var kendimi alamadım bu arada basında bayağı ilgi gösteriyor tebrik ederim canım sevgiler

Adsız dedi ki...

betül hanım cok sagolun böyle bir paylasıma cok ihtiyac vardı.ben örneklere bakıp kafadan yaptım fincan ve saati.ama bebek konusunda yapamamaktan korkuyorum en kısa zamanda birde bebek anlatımı bekliyorum sevgiler hayırlı günler...

Betül dedi ki...

Aylin Hanım,

Teşekkür ederim. Anlatımların işe yarıyor olması beni sevindirir. Bir bebek tarifi hazırlamayı düşünüyorum.Ördüklerinizi görmeyi çok isterdim. Sevgiler. Hayırlı günler.

Zeynep dedi ki...

Betül, yapılışı anlatman çok güzel olmuş,ellerine sağlık.Ben de denemei düşünüyorum hafta sonu.

Ayşe dedi ki...

Betulcum, ne guzel anlatmissin, ellerine emegine saglik canim benim ;)

Dun bir arkadas geldi yanima "ayseee gazetede cok guzel ornekler vardi ve cok guzel siteler tanitiliyordu, sende orgugun icin senin icin o sayfayi kestim, vereyim de oku ve o sitelere bak" dedi ;) bende dedim, "onlardan biri benim cok samimi arkadasim" ;))

didem taninmis dedi ki...

çook tatlııı :)

kedicibasi dedi ki...

anlatımınız için teşekkürler .sizi takip ediyorum çok güzeller yaptıklarınız bbne de sizi mimledim isterseniz katılırsanız sevinirim .sevgiler

Adsız dedi ki...

:) Merhaba Betül teyze ben 13 yaşındayım ve amigurumiyi videolardan öğrendim sizin yaptıklarınıza bayılıyorum hergün sitenize yeni bişey ekleyip eklemediğinize bakıyorum yaptığınız o tatlı bebeklerden yapmaya çalışıyorum herkes yaptıklarımı çok beyeniyor.
Yaptıklarınızı bizimle paylaştığınız için sizi çok Teşekkür ederim.
Umarım Herşey Gönlünüzce Olur...

Betül dedi ki...

Şebnem'cim, çok teşekkür ederim, yorumun beni çok mutlu etti. :) yaptıklarını görmeyi çok isterim, bana mail ile fotolarını gönderebilirsin. Her zaman yorum yazmanı beklerim, derslerinde başarılar dilerim. :)

Adsız dedi ki...

Teşşekkürler. :) Şimdiye kadar 6 tane amigurumi yaptım hepsini hediye ettim sadece 3 tanesinin fotosu var elimde:S yarın onları düzenleyip yollamaya çalışırım.
İyi Geceler...

Büşra dedi ki...

o sarı tığ sekiz numara betülcüm, yumurtalardan kızıma, yeğenlere filan yaptım, tepelerine de zincirden halka ördüm, anahtarlık ya da çanta süsü olarak kullansınlar diye, pek bi şirin oldular, sağolasın.

Adsız dedi ki...

Blogunuzda verdiğiniz iletişim adresine yolladım :)

Nur dedi ki...

harikasınız hep böyle anlatımlı bir yer arıyordum çok teşekkürler emeğinize ellerinize sağlık. Hemen denedim yumurtaları ve oldu sizin güzel anlatımınız sayesinde en yakın zamanda bebeğide deneyeceğim.
Devamını bekliyoruz anlatmlarınızın..

KelebekGibi dedi ki...

Harika yumurtalar, kurdelede cok yakismis digerlerinede degisik aksesuar yapilabilir. Aksesuarlar cok yakisiyor bu örgü seylere :)

Betül dedi ki...

@ Nur,

Çok sevindim. :) teşekkürler.

Betül dedi ki...

uragan :) sağol canım. ellerine sağlık

ozcakim dedi ki...

bayıldım ben bu şekilde anlatmanıza... araştırıyordum ben de nerden nasıl başlasam diye... emeğinize sağlık harikasınız... ne olur devam edin yeni başlayan meraklılar için basit anlatımlarınıza... teşekkürler....