4 Temmuz 2008 Cuma

ÖRGÜ KAPLUMBAĞA

BEN BÜYÜYÜNCE NİNJA OLUCAAAAAM

KAPLUMBAĞANIN YAPILIŞI
Malzemeler :1 no tığ, nako vizon mor ve pembe ip, elyaf.
Şunu belirtmem gerekir ki, bu tip oyuncakları, sıkı iğne ile örerken sıra bitimlerinde birleştirme yapmıyoruz, direk diğer üst sıraya geçiyoruz. Sıranın nerede kaldığını belirlemek için, farklı renkte bir ipi, sıra başlangıcına geçirebilirsiniz, üst resimde defterin üzerinde örme aşamasında iken, beyaz ip ile işaretlediğimi görebilirsiniz.

Kabuk kısmı için, 4 zincir çekip, birleştirin.
1. sıra : 5 sıkı iğne
2. sıra : 10 sıkı iğne, her deliğe iki sıkı iğne yapılacak.
3. sıra : 20 sıkı iğne, " " "
4. sıra : 40 sıkı iğne. " " "
5. 6. 7. 8. 9. 10. sıra : 40 sıkı iğne
11. sıra : Yine 40 sıkı iğne örerek kabuğumuzu bitiriyoruz.

Taban kısmı için:
1. sıra : 4 zincir çekip, birleştirin.
2. sıra : 6 sıkı iğne yapın
3. sıra : 12 sıkı iğne yapın, yani her deliğe iki sıkı iğne.
4. sıra : 24 sıkı iğne
5. sıra : 48 sıkı iğne
6. sıra : 48 sıkı iğne


Baş kısmı için,
1. sıra : 3- 4 zinciri birleştirin.
2. sıra : 4 sıkı iğne
3. sıra : 8 sıkı iğne
4. sıra : 16 sıkı iğne
5. sıra : 16 sıkı iğne
6. sıra : 16 sıkı iğne
7. sıra : 14 sıkı iğne
8. sıra : 13 sıkı iğne, göz ve ağız kısmını bu aşamada iken yapıp, başın içine bir miktar elyaf koydum.
9. sıra : 10 sıkı iğne
10 sıra : 9 sıkı iğne daha yapıp, uygun yerden kabuğa birleştirdim.

Her bir ayak için, ipi iki kat yapıp, 7 zincir çektim, zincirin iki ucunu birleştirip, tabanın iç tarafına uygun yerlere diktim.

Kuyruk : 4-5 zincir çekip, diktim.
Tüm bölümleri ördükten sonra, önce ayakları, kuyruğu taban kısmına dikip, kabuğu da tabana dikerken elyafları kaplumbağamızın içine doldurup, tüm dikiş ve birleştirme işlemini tamamladım.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel yapmışsınız ve anlatmışsınız.Sadece meraktan deneyeceğim çok beğendim.sevgiler
asis-butterfly

Adsız dedi ki...

harika şeyler bunlar. ellerinize sağlık mutlaka deneyecem. çok şirinler

yeteneklieller dedi ki...

ellerinize saplık çok yerde aradım nasıl yapıldığını ama bulamadım siz çok güzel açıklamışsınız inşallah bende denemek istiyorum yumurta ve kaplubağalardan başlıyacağım yapabilirsem size dönerim :) Nurgül

duygu dedi ki...

selam ellerinize sağlık paylaşımınız için çok teşekkürler ben de hemen deniyeceğim... umarım başarabilirim:)))))